ایشان در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران مؤسسه وارث الانبیاء(ع)، تلاش و فعالیت در زمینه تبیین ابعاد قیام اباعبدالله الحسین(ع) و ابعاد شخصیتی ایشان را اقدامی ارزنده خواندند و اظهار داشتند: عزای سیدالشهدا(ع) و تلاش برای شناخت اباعبدالله(علیه السلام) از جمله موضوعاتی است که هرچه در این زمینه تلاش و جهاد شود نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.

معظم له ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از عجله در تدوین موسوعه های علمی مرتبط با اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کردند: در تدوین موسوعه ها ممکن است اشکالات و ابهاماتی باشد که نیاز به تامل و مداقه دارد؛ عجله در تهیه و تدوین این موسوعه ها، می تواند از اعتبار کار بکاهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تأکید بر این که عشق و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه اباعبدالله الحسین(ع) حد و مرز نمی شناسد، اظهار داشتند: علاقه مندان و دوست داران حضرت در سراسر عالم گسترده شده اند و هر یک طبق آیین و رسوم خود نسبت به اقامه عزا و برگزاری مجالس سوگواری اقدام می کنند.

معظم له بر اهمیت تصویر سازی انوار عشق حسینی در سراسر گیتی تأکید نمودند و یادآور شدند: متاسفانه در این زمینه کار مدون و منسجمی صورت نگرفته و شایسته است تا در راستای به تصویر کشیدن گوشه هایی از عشق و دلدادگی آزادیخواهان در تمام عالم به حضرت سیدالشهدا(ع) کارهای مستند فاخری پیگیری شود.

ایشان در بخش دیگری ازسخنان خود، به آسیب ها و تهدیدات مجالس عزاداری شاره نمودند و گفتند: بعضا در مجالس تعزیه و چگونگی آن اشکالات و نقایصی مشاهده می شود؛ متاسفانه برخی قصص، اشعار و یا خطبه هایی که در مجالس مطرح می گردد، نتیجه ای جز تضعیف عقائد به همراه ندارد.

این مرجع تقلید یادآورشدند: ما روایات صحیح و مناسب کم نداریم؛ خطبا باید به این قبیل روایات تمسک کنند؛ نباید برای جلب نظر مستمع به هر وسیله ای تمسک کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم پاسخگویی دقیق، عالمانه و مستدل به شبهات واقعه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشتند: طرح شبهه به صورت علنی و بدون ارائه پاسخ دقیق و جامع به آن، باعث ایجاد شک و تردید در جامعه می شود؛ در خصوص شبهات باید حداکثر توجه و دقت را داشته و در این زمینه تامل بیشتری صورت گرفته، حساب شده تر عمل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *